maanantai 19. tammikuuta 2009

Pieni pieni maailma

Mun menneisyyteni vainoaa mua. Matias, armas entinen poikaystäväni ja muutaman vuoden takainen avomieheni, soitti minulle noin kaksi minuuttia sitten. Siinä nyt ei sinänsä ole mitään uutta, koska Matiaksen kanssa me soitellaan paljon. Here's the breaking news:

"Mun oli pakko soittaa sulle nopeesti ennen luennon alkamista. Faija soitti ja kertoi --"
"-- että sen vaimo on taas raskaana?"
"No ei. Vaan että se on Kokoomuksen varavaltuutettuna Taivassalossa."
"Oh my fucking God. Ihan liikaa."
"Joo, se sanoi edustavansa Kokoomuksen vihreää siipeä."
"No kai sä sanoit sille, että ollaan samassa veneessä, koska mä edustan kuulemma Kokoomuksen vasemmistosiipeä?"
"Hahaa, joo. Ja mitäs sä nyt haitkaan lukemaan?"
"Valtio-oppia."
"Joo, saatat saada itselles opiskelukaverin."
"Niinku kenet?"
"Faija sanoi hakevansa lukemaan valtio-oppia Turun yliopistoon."

Että sellaista. Pekka ja minä varmaan sit hengaillaan kampuksella ihan kympillä. Matiaksen perheellä ei mun kokemuksen mukaan ollut kamalan lämmin suhtautuminen Kokoomukseen. Kun kerroin silloiselle anopilleni vuonna 2004, että Kokoomus pyysi minua kuntavaaliehdokkaakseen, sen ensimmäinen kommentti oli vaan, että: "No mutta onkohan se Kokoomus nyt kuitenkaan oikea vaihtoehto?". Tosin täytyy myöntää, että Pekan kanssa en juurikaan suuria poliittisia keskusteluita käynyt. Ehkä se kerran tai pari jotain mainitsi yrittäjyydestä ja verotuksesta. Olisihan se silloin pitänyt arvata.

Eipä aikaakaan, kun varmaan istutaan Pekan kanssa samoissa piirikokouksissa äänestelemässä. Best Friends Forever.

Love, Sini

Ei kommentteja: