maanantai 12. tammikuuta 2009

Minä, Kimmo ja hopeareunus

Minulla on ystävä, Kimmo. (No okei, on mulla muitakin ystäviä, koska muuten tämä olisi vaan surullista.) Kimmolla ja mulla on tapana etsiä ikävistä asioista hyviä puolia, niitä kuuluisia hopeareunuksia. (Tämä tapa on kehittynyt tämän päivän aikana, koska uusi, apaattinen ja taisteluhaluton Sini on syntynyt.) Haluan jakaa pienen tarinan teidän kanssanne.

Tänään Loviisa muistutti minua, Emmiä ja Kimmoa siitä, että tarvitsemme kipeästi lisää asioita, joita pilkata. Se lienee ihan totta, vaikka meidän neljän yhteenlasketulla sarkasmilla ja mustalla huumorilla ei ole olemassa rajoja. Keskustelimme Parkinsonin taudista (kunnioittavaan ja arvokkaaseen tapaan, tietenkin) ja Kimmon oli ihan pakko googlata tauti voidakseen sanoa siitä jotain. Nothing new. Tässä on lopputulos, johon Kimmo tämän taudin kanssa päätyi vierailtuaan ensi Wikipediassa:

"Taudin perusoireita ovat lepovapina, lihasjäykkyys ja liikkeiden hitaus"

1.) Siis tarkoittaako tää sitä, että jos mä harrastan seksiä jonkun naisen kanssa, jolla on tää tauti, niin siinä on sellai automaattinen vibra päällä koko ajan? How cool! Myöskin se, että jos ei kiinnosta just siinä vaiheessa, kun vaimo vonkuu vieressä, niin toi tärinä hoitaa samalla periaatteella myös vaimon (siis olettaen, että mulla on tuo tauti)

2.) Lihasjäykkyys. Mun ei varmaan edes tarvitse tästä sanoa enempää, mutta sanon kuitenkin. Kun on 75-vuotias, niin sitä toivoisi, että voi kun edes joku vähän velloisi minua. Eli kun on takuuvarma toimintakunto, niin en nyt lähtisi sitä mihinkään muuttamaan.

3.) Liikkeiden hitaus.. No mietitään hypoteettisesti, että tipun Ruotsinlaivalla kannelta mereen talvella, niin se, että en voi liikkua nopeasti estää mua saamasta hypotermiaa niin nopeasti ja mut voidaan pelastaa.

Eli tässä taudissa ei ole mitään pahaa..

Terquin Ph D. Vekkeli


Kiitos Kimmo. You truly made my day! Toivotaan myös, että mikäli joku, jolla on Parkinsonin tauti, käy lukemassa tätä blogia, myös hän pystyy tämän jälkeen näkemään sairautensa hienot puolet (according to Kimmo).

Love, Sini

1 kommentti:

Emmi Nuorgam kirjoitti...

Siis anteeksi nyt vain, mutta minähän en millään lailla kommentoinut tai pitänyt sitä hauskana, vaan hiljaisesti paheksuin teidän huonoa huumorintajua!